Πόση ποσότητα βρώσιμων φυκιών θα πρέπει κάποιος να καταναλώνει;

seaweed-download-red2

Δεν υπάρχει επιστημονική έρευνα που να συστήνει πόσο πολλά ή πόσο λίγα φύκια πρέπει κάποιος να καταναλώνει. Όσο δεν υπάρχει επαρκώς τεκμηριωμένη έρευνα για τα ευεργετικά αποτελέσματα των θαλάσσιων φυκιών, δεν υπάρχουν και συνιστώμενες δοσολογίες για τα προϊόντα φυκιών σε ιατρικό πλαίσιο.

Ωστόσο, υπάρχουν δύο καταστάσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Μία είναι η περιεκτικότητα των φυκιών σε ιώδιο και η άλλη η περιεκτικότητά τους σε αλάτι. Και στις δύο περιπτώσεις, η κεντρική ιδέα είναι να μην προσλαμβάνουμε ούτε πολύ, ούτε λίγο. Όχι άδικα, το περίφημο ρητό του γιατρού και αλχημιστή της Αναγέννησης Παράκελσου βρίσκει και εδώ εφαρμογή: «Όλες οι ουσίες είναι δηλητήρια και είναι η κατάλληλη δόση που διαφοροποιεί το δηλητήριο από το φάρμακο.»

Αν και τα φύκια περιέχουν άλατα καλίου, και σε κάποια φύκια μεγαλύτερη ποσότητα αλατιού καλίου από αλάτι νατρίου, η συνολική ποσότητα αλατιού μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα σε άτομα με τάση για υψηλή πίεση. Έτσι ο χρυσός κανόνας παραμένει ο γνωστός: χρησιμοποιήστε το αλάτι με φειδώ.

Η εντερική μας χλωρίδα και τα ένζυμά μας δεν είναι συνηθισμένα να αποδομούν κάποιους από τους υδατάνθρακες που βρίσκονται στα φύκια. Συνεπώς, ορισμένοι άνθρωποι επωφελούνται από το να εισάγουν τα φύκια στη διατροφή τους σταδιακά ώστε να επιτρέπουν στο σύστημά τους να προσαρμόζεται. Έτσι, είναι συνετό να τρώμε συχνά μικρές ποσότητες φυκιών παρά μεγάλες ποσότητες σε αραιά χρονικά διαστήματα. Επίσης, κάποιος δεν θα πρέπει να αναμένει οι θετικές επιδράσεις των φυκιών στην υγεία του να γίνουν αντιληπτές άμεσα, αυτό μπορεί να πάρει μερικούς μήνες.

Δεδομένου των παραπάνω. φαίνεται λογικό να προταθεί ότι ο μέσος άνθρωπος μπορεί να καταναλώσει 5-10 γραμμάρια ξηρού βάρους φυκιών σε καθημερινή βάση.

0 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*